Thursday 26 January 2017

Puff Muddle /// Francuski poplątaniec

I had a block of ready puff pastry and after making several circular pastry parcels I had left quite a lot of scraps and actually had no idea what to do with them. I really do not like wasting food but kneading puff pastry is not a good idea! I just put them altogether and baked for 15 minutes in 190"C.
On the pic below you can see an effect.


It was nothing else but some strawberry, a fruit coulis and sprinkle all with a bit of icing sugar. Looks cool and was very tasty



Miałam cały blok ciasta francuskiego, z którego robiłam nadziewane ciastka o okrągłym kształcie. Po wycięciu kółek zostało mi dość dużo ścinków, z którymi nie bardzo miałam co zrobić. Ugniatanie ciasta francuskiego to nie jest dobry pomysł, więc zgarnęłam te ścinki do kupy i upiekłam w formie ciacha ( na 1-szym zdjęciu). Potem tylko pokrojona truskawka, trochę owocowego coulis (przecier owocowy) i posypać cukrem-pudrem. Fajnie wygląda i było pyszne!

No comments: