Sunday 5 March 2017

Parmesan garnish idea // Pomysł na dekorację z parmezanu






To make this decoration I used fresh grated parmesan and chives', parsley's and coriander's leaves. First I placed some leaves on the piece of baking paper, I covered them with grated parmesan and warmed in the oven in 220^C for about 20-30 seconds until cheese was sizzling but it still kept it's moisture, then as soon as possible I rolled the paper with melted cheese together and pot to the fridge to chill. Afterwords I removed the paper carefully and stored the garnish in the sealed box.



.......... ............ .............. ............. ...........

Aby wykonać taką dekorację użyłam świeżo startego parmezanu oraz listków pietruszki, kolendry i szczypiorku. Najpierw ułożyłam listki na kawałku papieru do pieczenia, następnie przysypałam je serem i włożyłam na ok 20-30 sekund do piekarnika w temperaturze 220^C aż ser zaczął skwierczeć, wtedy najszybciej jak to możliwe zrolowałam papier razem z serem i włożyłam do lodówki do zastygnięcia. Potem tylko usunęłam delikatnie papier. Należy przechowywać w szczelnie zamkniętym pudełku.

No comments: